ArcGIS Enterprise 10.9 ile Yönetim Raporları

ArcGIS Enterprise, içerikler, kullanıcılar ve gruplar için çeşitli kullanım istatistiklerini kaydeder ve bu bilgileri portalda raporlar. Kuruluşunuzda yöneticiyseniz veya doğru ayrıcalıklara sahipseniz; içerikler, kullanıcılar ve gruplarla ilgili etkinlikleri ayrıntılandıran raporları, bilgileri ve ölçümleri izlemek için bu bilgileri kullanabilirsiniz. 

Kullanım raporlarının (usage reports) izlenmesi aşağıdaki gibi soruları yanıtlamanıza yardımcı olur:

  • Bu hafta kaç servis kaydedildi ve paylaşıldı?
  • Geçen aya kıyasla bu ayın etkinliği ve kullanımı nasıl?
  • Kuruluşta kaç tane iş birliği ve paylaşım grubu var?

Kullanım raporları, kuruluşunuzu izlemek için önemli bir araçtır. Raporlar, üyelerin kaynakları nasıl kullandığını, paylaştığını ve katkıda bulunduğunu belirlemenize yardımcı olur. Ayrıca zaman içinde meydana gelen olayların tarihini de tutarlar.

Kuruluşunuzun yöneticisi veya doğru ayrıcalıklara sahip üye olarak, yüklemeniz veya yapılandırmanız gereken bir şey yoktur. Etkinlik Panosu, doğrudan portalınıza yerleştirilmiştir. Portal web sitesini kullanarak uygulamaya erişebilir ve kullanım raporlarını görüntüleyebilirsiniz. 

Bu blog yazısında içerik (item) ve üye(member) raporlarından bahsedilecektir. Her iki rapor da, içerik ve üye yönetimi iş akışları için kuruluşunuz hakkında öngörüler çıkarma amacıyla kullanabileceğiniz bir düzineden fazla alan içerir.

Yönetici tarafından bu raporlara ArcGIS Enterprise’da Organizasyon > Durum > Raporlar (Organization > Status > Reports) seçeneklerine tıklayarak erişilebilir. Ardından “Rapor Oluştur”u seçerek, bir içerik raporu mu yoksa üye raporu mu oluşturmak istediği seçilir. İstenilen rapor, rapor listesinin yanındaki İndir butonundan CSV dosyası olarak dışa aktarılabilir.

Yönetim raporları için mevcut seçenekler

 

İçerik Raporu

İçerik raporları, üyelerin içeriği nasıl oluşturduğunu, kullandığını ve paylaştığını gösterir. Grafikler, tablolar ve harita, rapor ayrıntılarını hassaslaştırmaya olanak tanıyan ayrıntılı inceleme etkileşimlerini destekler. Raporlama dönemini değiştirmek için uygulamanın üst kısmındaki zaman ayarlanabilir. Son 12 aya kadar olan içerik etkinliğini görüntülenebilir. Varsayılan süre iki haftadır.

İçerik raporu aşağıdaki alanları içerir:

Başlık | İçerik Kimliği | İçerik URL’si | İçerik Türü | Oluşturulma Tarihi | Değiştirilme Tarihi | İçerik Kategorileri | Sayıyı Görüntüle | Sahip | Dosya Depolama Boyutu | Paylaşım Seviyesi | Paylaşılan Grup Sayısı | Etiketler | Yorum Sayısı | Barındırılan Servis

İçerik raporları sayesinde aşağıdaki soruların cevaplarını öğrenebilirsiniz:

  • Kuruluşumuzda kaç tane web haritası var?
  • Hangi içerikler “test” etiketini kullanıyor?
  • Hiç kimseyle paylaşılmayan kaç öge var?
  • Bu veri kümesi en son ne zaman değiştirildi?
  • Bir yıl önce hangi içerikler oluşturuldu?
  • Hangi içerikler belirli bir kullanıcıya aittir?

Üye Raporu

Üye raporları, kuruluşunuzun üyelerinin durumunu ve sistemdeki faaliyetlerini anlamanıza yardımcı olur. İçerik raporlarında olduğu gibi son 12 aya kadar üye etkinliğini görebilirsiniz. Varsayılan süre iki haftadır.

Üye raporu aşağıdaki alanları içerir:

Kullanıcı adı | İsim | E-posta | Profil Görünürlüğü | Kullanıcı Türü | Rol | Son Giriş Tarihi | Oluşturulma Tarihi | Add-on Uygulamaları | Sahip Olunan Ürün Sayısı | Sahip Olunan Grup Sayısı | Grup Sayısı Toplam | Giriş Türü

Üye raporları sayesinde aşağıdaki soruların cevaplarını öğrenebilirsiniz:

  • E-posta hesapları kuruluşumuz genelinde tutarlı mı?
  • Kaç Viewer kullanıcı var?
  • Kimler yönetici rolüne sahip?
  • Son 6 ayda kimler giriş yapmadı?
  • Bu ay kaç yeni üye oluşturuldu?
  • En çok ögeye kim sahip? Kim herhangi bir ögeye sahip değil?
  • Hangi kullanıcı en çok gruba sahip?

Binlerce içeriğe ve üyeye sahip kuruluşlar için ArcGIS Enterprise kullanıcı arayüzünde gezinme, bu soruları yanıtlamanın en etkili yolu olmayabilir. Yönetim raporları (Administrative Reports), bu temel verilere ulaşmanın ve önemli soruları hızla yanıtlamanın daha kolay bir yolunu sağlar. Bu sorular, CSV’yi doğrudan kullanarak, diğer BI platformları veya ArcGIS Insights ile entegre ederek yanıtlanabilir. 

Yöneticiler tarafından oluşturulan geçmiş raporların listesi

 

Yönetim raporları içeriklerin ve üyelerin durumunun anlık görüntüleri olduğundan, değişiklikleri izlemek için bir programa göre (örneğin, her ay) yönetim raporları oluşturabilirsiniz. İçeriklere ilişkin görüntüleme sayılarını izliyorsanız, zaman içindeki değişimi görebilmeniz için içerik raporunu aylık olarak dışa aktarabilirsiniz. O ay hangi üyelerin oturum açtığını görmek istiyorsanız üye raporunu aylık olarak dışa aktarabilirsiniz.  

 

Kaynaklar:

 

Önceki Yazı
ArcGIS Survey123 Akıllı Çizim Yeteneği
Yazıyı görüntüle
Sonraki Yazı
ArcGIS Pro ile Uygunluk Modelleyici (Suitability Modeler)
Yazıyı görüntüle