
Esri Support AI Chatbot ile Hızlı Sorun Çözme
Esri Teknik Destek ekibi olarak, destek sitemizde çok çeşitli çevrimiçi kaynaklar oluşturduk. Ürün dokümantasyonuna ek olarak, sorun giderme makaleleri, sıkça sorulan sorular (SSS), adım adım anlatımlar ve video rehberler, kullanıcıların ArcGIS yazılımlarında karşılaştıkları sorunları çözmelerine yardımcı oldu.
Ancak, bu kadar çok bilgi arasında ihtiyacınız olanı bulmak zor, üstelik kısa ve hızlıca okunabilir bir formatta bulmak daha da zor. Yoğun bir çaba ile, size bir çözüm geliştirdik: Esri Destek AI Chatbot!
Esri Destek AI Chatbot’un Detayları ve İşleyişi
Esri Destek AI chatbot’u, büyük bir dil modeli (LLM) üzerine inşa edilmiştir. Bu chatbot, eğitim içeriği kütüphanesinde yer alan verileri inceleyerek, istatistiksel olarak anlamlı desenlere dayalı yanıtlar oluşturur. Onun yardımıyla, daha hızlı bir şekilde sorun çözebilir ve size önemli gelen işlerinize geri dönebilirsiniz.
Esri Support AI chatbot yalnızca Esri tarafından yayınlanan içeriklerle eğitilmiştir. Bu içerikler arasında teknik destek makaleleri , ürün dokümantasyonları, ArcGIS blog yazıları ve benzeri kaynaklar yer alır. Bu sayede, chatbot’un yanlış veya alakasız bir cevap verme olasılığı daha düşüktür—sizi düşündük ve bu chatbot’u güveninizi kazanacak şekilde tasarladık. Chatbot, Community, Events veya ArcNews gibi kaynakları referans almaz. Üçüncü taraflardan alınan, Esri dışındaki içerikler de dahil edilmemiştir. Ayrıca, chatbot, 2017 yılı öncesindeki içerikleri indekslememektedir.
Kullanıcılarımıza özel destek sağlayan yapay zeka çözümleri sunan ilk şirketlerden biri olmaktan gurur duyuyoruz. Bununla birlikte, bu teknoloji henüz çok yeni olduğu için chatbot hala öğrenme aşamasındadır. Her geçen gün gelişmeye devam ediyor olsa da, zaman zaman eksik veya hatalı bilgiler sunabilir. Bu nedenle, verilen yanıtları dikkatle değerlendirmeniz önemlidir.
Bu sistemi daha da geliştirmemize katkıda bulunabilirsiniz: Botu kullanarak sorular yöneltmeniz, onun öğrenmesini hızlandırır. Gizliliği korumak adına botu size veya kurumunuza özel olarak kişiselleştirmiyoruz; ancak tüm kullanıcıların genel kullanımlarından öğrenmeye devam ediyor. Ayrıca, doğru görünmeyen yanıtları geri bildirim butonunu kullanarak bize iletmeniz de gelişim süreci için büyük önem taşıyor.
Yapay Zeka ile Nasıl Etkili Konuşulur?
Arama motorları ve yapay zeka, sorulara yanıt bulmak için güçlü araçlardır; ancak farklı şekilde çalışırlar. Arama motorları, sorgunuza karşılık gelen bilgileri bulmak için anahtar kelimelere dayanırken, büyük dil modelleri (LLM’ler) sade ve doğal dile ihtiyaç duyar. Sorularınızı bir kişiye soruyormuş gibi yöneltin. İlgili bir yanıt alamazsanız, sorunuzu farklı şekillerde yeniden belirtmeniz gerekebilir.
İlgili sonuçlar almak için sorularınıza ürün adı ve sürüm numarası gibi bilgileri ekleyin. Örneğin, hem ArcGIS Pro hem de ArcMap’te bulunan bir araç hakkında soru soruyorsanız, hangi sürümü kullandığınızı belirtin.
Esri Destek AI chatbot’u, 40’tan fazla dilde soruları yanıtlayabilir. Bunlar arasında İngilizce, İspanyolca, Fransızca, Almanca, İtalyanca, Portekizce, Flandrece, Rusça, Çince (basitleştirilmiş ve geleneksel), Japonca, Korece, Arapça, Hintçe, Bengalce, Urduca, Türkçe, Farsça, Svahili, Vietnamca, Tayca, Yunanca, İbranice, Norveççe, Danca, İsveççe, Fince, Lehçe, Macarca, Rumence, Ukraynaca, Çekçe, Slovakça, Slovence, Hırvatça, Sırpça, Bulgarca, Estonca, Letonca, Litvanca, İzlandaca, Filipince, Malayca ve Endonezyaca bulunmaktadır. Chatbot, soruyu sorduğunuz dilde yanıt verir. Ancak, İngilizce dilinde bir klavye veya karakter kullanımı, yanıtların İngilizce olmasına yol açabilir.
Sıkça Sorulan Sorular (SSS)
Esri Destek AI Chatbot’u bana kod yazmada yardımcı olabilir mi?
Evet, Esri Destek Yapay Zeka sohbet botu kodlama ve ilgili konularda yardımcı olabilir. Ancak yazdığı kodları veya kod açıklamalarını kullanma sorumluluğu size aittir. Bu kodları kullanmadan önce dikkatli bir şekilde gözden geçirin; hatalar, açıklar ya da güvenlik zafiyetleri açısından kodları dikkatlice kontrol edin.
Esri Destek AI Chatbot’u bu sabah duyurulan ürün hakkında neden bilgi sahibi değil?
Eğitim verilerimizi düzenli olarak güncelliyoruz ama bu işlem gerçek zamanlı yapılmıyor. Yeni bilgilerin yayınlanmasıyla chatbot’un bu bilgiyi öğrenmesi arasında kısa bir gecikme olabilir. Bunun nedeni, içeriği özenle derleyip en doğru yanıtları vereceğinden emin olmak istememiz.
Esri Destek AI Chatbot’u, önceki konuşmamda ne sorduğumu neden hatırlamıyor?
Esri Destek AI chatbot’u konuşma tarzında bir yapay zeka değildir. Bu, soru-cevap modelidir ve ilk sürümde kasıtlı olarak sınırlıdır. Sadece şu anki soruyu anlar ve önceki soruları hatırlamaz.
Bot ile Sohbet Etme
Esri Destek AI chatbot’u şu anda yalnızca geçerli bir Esri hesabı olan kullanıcılar için Esri Destek mobil uygulaması üzerinden kullanılabilir. Uygulamayı App Store ve Google Play’den indirebilirsiniz. Uygulamanın 7.0 sürümü hakkında daha fazla bilgi için blog yazısına göz atabilirsiniz.
Orjinal Yazı: https://www.esri.com/arcgis-blog/products/arcgis/business/triage-faster-with-ai