ArcGIS CityEngine 2020.0

CityEngine 2020.0 Yenilikleri

CityEngine 2020.0 ile gelen en ├Ânemli de─či┼čiklik isim de─či┼čikli─či oldu, CityEngine’in tam ad─▒ Esri CityEngine’den ArcGIS CityEngine’e ├ževrildi. Bununla birlikte CityEngine 2020.0 s├╝r├╝m├╝ ile ├Ânemli g├╝ncellemeler geldi. Bu yaz─▒m─▒zda bu yenilikleri inceleyece─čiz.

Tasar─▒m Ara├žlar─▒

Push – Pull:

Bu ara├ž vas─▒tas─▒yla iki boyutlu geometrilere kal─▒nl─▒k/y├╝kseklik vermek ve y├╝zeyler ├╝zerinde tan─▒ml─▒ kapal─▒ bi├žimleri ┼čekillerden ├ž─▒kartmak gibi i┼člemleri yapabilmemizi sa─člar.

CityEngine manuel modelleme s├╝re├žleri basit i├žerikleri olu┼čtururken bizlere kolayl─▒klar sa─člamaktayd─▒, bu s├╝r├╝m ile tasar─▒m sekmesine eklenen “push” “pull” ara├žlar─▒ manuel modelleme k─▒sm─▒nda bizlere daha fazla kolayl─▒k sa─člayacakt─▒r. Art─▒k “P” k─▒sayolu ile manuel ├žizim s├╝re├žlerimizde, bu ara├ž setini kullanabilece─čiz.

Snapping : 

Manuel modelleme s├╝re├žlerinde ├žizimleri olu┼čturuken art─▒k snapping arac─▒n─▒ kullanarak ├Âl├ž├╝l├╝ ├žizimler yapabilece─čiz.Statik modellere dahi kullan─▒labilen bu ara├ž yatay ve dikey eksenlerde olu┼čturulabilmektedir.

Push-Pull ve yeni Snap ara├žlar─▒ ile manuel modelleme s├╝re├žleri daha ak─▒c─▒ bir ┼čekilde ger├žekle┼čtirilebilecek.

Geli┼čmi┼č Renderlar Olu┼čturma┬á (Fizik Tabanl─▒ I┼č─▒kland─▒rma)

CityEngine yaz─▒l─▒m─▒ PBR teknolojisinde kullan─▒lan dokular─▒ desteklemektedir, ├Ârne─čin y├╝ksek bir kalite de i├žerik ├╝retmek istedi─čimizde PBR materyallerini modelleme s├╝re├žlerimizde kullanabilmekteydik. Bir kural olu┼čturdu─čumuzda kural─▒n i├žerisinde normalmap roughnesmap gibi doku t├╝rlerini kullanabilmekteydik (buraya t─▒klayarak ├Ârnek PBR kural─▒n─▒ g├Âr├╝nt├╝leyebilirsiniz.) CityEngine 2020.0 ile art─▒k sahnelerimizi g├Âr├╝nt├╝lerken viewport sekmesinde fizik tabanl─▒ ayd─▒nlatma se├žene─čini kullanabilece─čiz. Bu sayede sahnemizde kulland─▒─č─▒m─▒z┬áemissive, roughness, occlusion, ve metallic PBR elemanlar─▒n─▒ da sorunsuz bir ┼čekilde g├Âr├╝nt├╝leyebilece─čiz. Bu yenilik ile y├╝ksek kalite de i├žerik olu┼čturmam─▒zda bizlere ├žok de─čerli ├ž├Âz├╝mler sa─člayacak.

CityEngine 2020.0 ile PBR materyallerinin g├Âr├╝n├╝m├╝n├╝ CityEngine sahnesi ├╝zerinde g├Âr├╝nt├╝leyebilmekteyiz.

CSV Okuyucusu

CityEngine ile olu┼čturdu─čumuz kurallarda bir co─črafi veri taban─▒ i├žerisinde bulunan ├Âznitelik bilgilerine bu kurallar─▒ ba─člayabilmekteydik, CityEngine 2020.0 ile art─▒k CSV verilerinden bu bilgileri basit CGA kurallar─▒nda kullanabilece─čiz.

Basit kurallarda kullan─▒lmak ├╝zere .csv dosyalar─▒n─▒ modelleme s├╝re├žlerinde kullanabilmekteyiz

─░├žeri ve D─▒┼čar─▒ Atar─▒m

Mobil Scene Layer Package (MSPK) ,┬áArcGIS Platformunda payla┼č─▒labilen ├Âzel, web i├žin optimize edilmi┼č dosyalard─▒r.┬á Bu sahne katman─▒ paketi,┬áArcGIS Online’a┬áy├╝klenebilir┬áve┬áArcGIS Pro┬áve ArcGIS Earth ile g├Âr├╝nt├╝lenebilmektedir.” Mobil Scene Layer Package ile sahnemizde bulunan┬á3B binalar─▒ ve yollar─▒, y├╝kselti verisi birlikte d─▒┼ča aktarmam─▒za olanak tan─▒yor.

USD deste─či (Universal Scene Description)

Universal Scene Description┬á(USD) d─▒┼ča aktar─▒m se├žene─či ile CityEngine ile olu┼čturulan b├╝y├╝k ┼čehir modelleri, g├Ârsel efekt yaz─▒l─▒mlar─▒na yayg─▒n bir format olan USD d─▒┼ča aktar─▒m se├žene─či ile aktar─▒labilecek. G├Ârsel efekt yaz─▒l─▒mlar─▒nda ├žok yayg─▒n olarak kullan─▒lan bu format art─▒k CityEngine’in 2020.0 d─▒┼ča aktar─▒m se├ženeklerine de eklenmi┼čtir.

CityEngine sahnesinde kullan─▒lan┬áPBR materyalleri USD fUSDPreviewSurface olarak d─▒┼ča aktar─▒l─▒r, bu sayede sahnedeki geometrilere ek olarak o modellerde kulland─▒─č─▒m─▒z PBR materyalleride d─▒┼čar─▒ aktar─▒labilecek. USD,┬áSideFX Houdini┬áve Solaris bile┼čeni,┬áKatana,┬áPixar Renderman ve┬ádi─čer uyumlu g├Ârsel efekt yaz─▒l─▒mlar─▒┬ái├žin ├Ânemli bir ├ž─▒kt─▒ se├žene─čidir.

USD d─▒┼ča aktar─▒m se├žene─či

Daha fazla haber ve detayı 2020.0 sürüm notlarında bulabilirsiniz .

├ľnceki Yaz─▒
ArcGIS API for JavaScript ile Web Uygulamalar─▒ ÔÇô 4 ├ľznitelik Sorgular─▒
Yaz─▒y─▒ g├Âr├╝nt├╝le
Sonraki Yaz─▒
ArcGIS Pro ile Co─črafi Veri Taban─▒ Replikan─▒z─▒ Olu┼čturun
Yaz─▒y─▒ g├Âr├╝nt├╝le