Business Analyst for ArcGIS Pro ile Mesafeye Göre Müşteri Analizi

Müşterileri Mesafeye Göre Ata aracı, müşterileri seçilen bir mesafe türüne göre en yakın mağazaya atar. Kullanıcıların müşteriler ile en yakın mağazaları arasında seçilen bir mesafe türüne göre ilişki oluşturmasına olanak tanır. Müşterileriniz ister yaya olsun, ister araba ile seyahat ediyor olsunlar, yakınlığı hesaplamaya yönelik birçok seçenek, mesafenin mağazalarınıza yönlendirmeyi gerçekçi bir şekilde modelleyen bir yöntem kullanılarak belirlenmesini sağlar.

Müşterileri tek bir mağazaya atamak, analizinize hassasiyet katar ve şunları yapmanıza olanak tanır:

  • Her mağazanın çektiği tüketici türlerini anlamak için mağazaya özel müşteri profilleri oluşturabilir,
  • Her mağazanın müşterisinin yoğun olduğu alanlarda dinamik olarak reklam yapabilir,
  • Her mağazanın müşterilerinin mekansal dağılımına göre boyut ve şekil bakımından farklılık gösteren Müşteriden Türetilmiş Ticaret Alanları(Create Customer Derived Trade Areas) oluşturabilirsiniz.

Business Analyst kullanıcıların en iyi müşterilerinin kim olduğunu ve pazarların coğrafyasını anlamalarına yardımcı olur. Bu yeni araç, kullanıcıların her mağazanın müşterilerinin belirli konumlarına ilişkin bilgi edinmelerine ve pazarları daha akıllıca tanımlamalarına olanak tanıyarak bu yetenekleri genişletir.

 

Müşterilerinizi mesafe, yürüme veya sürüş rotalarına göre atayın

Mesafeye Göre Müşteri Ata aracı, müşteri verilerinizden en iyi şekilde yararlanmanıza yardımcı olur. Müşterinin geçerli seyahat modunu kullanarak müşteri-mağaza ilişkisi oluşturmak, ilişkinin anlamlı ve doğru olmasını sağlar. Çeşitli seyahat modları için rotalar, Business Analyst veri kümesinde düzenli olarak güncellenir. Bu, yeni engeller gibi değişen koşulların mevcut tüm seyahat türlerine yansıtılmasını sağlar.

Farklı seyahat türleri kullanıldığında müşterilerin erişim sağladığı mağazalar için ince ama önemli farklılıklara dikkat edin

Müşterileri Mesafeye Göre Ata aracı ayrıca seyahatin zamanını ve yönünü belirleme yeteneği de sunar. Bu, yoğun iş saatlerine göre trafik durumunu anlamanız için ve bir işletmeden müşterilerine teslimat seçeneklerini de incelemek isteyen kullanıcılar için özellikle yararlı olabilir.

Bu geliştirmelerle ilgili ek bilgilere Mesafeye Göre Müşterileri Ata aracının ArcGIS Pro dökümanlarından erişebilirsiniz.

Aşağıda, Business Analyst için yararlı bulabileceğiniz bazı bağlantılara erişim sağlayabilirsiniz.

Önceki Yazı
Site Scan for ArcGIS
Yazıyı görüntüle
Sonraki Yazı
ArcGIS Insights 2020.2 Yenilikleri
Yazıyı görüntüle