Dijital Ödemeler ve Konumun Yarattığı Değer
Her geçen gün daha çok kullanıcı ödemelerini mobil uygulamalar üzerinden gerçekleştiriyor. Kredi kartı yerine NFC veya QR Code gibi çözümler ile mobil telefonlar üzerinden ödeme yapmak, giderek fiziksel kartlar ile yapılan ödemelerin yerini alıyor. Önümüzdeki günlerde bu değişim, hızlanarak devam edecek.
Bu değişim, aynı zamanda önemli bir verinin de oluşması, zenginleşmesi adına avantaj sağlıyor; konum ve müşteri segmentasyonu, müşteriye sunulan değer.
Mobil uygulamalar ile ödemenin gerçekleştirilmesi, ödeme sırasında konumun elde edilmesini sağlıyor. Bu bilgi aslında son derece kıymetli. Özellikle çok sayıdaki konumun analiz edilmesi, bizlere önemli ipuçları verebilir ve farklı fırsatlar sunabilir.
İlk olarak ödeme noktasının, bulunduğu bölge açısından önemli ipuçları verebileceğini değerlendirmemiz gerekiyor. Örneğin; tablosal veri açısından basit bir market alışverişi gibi gözüken bir ödeme işlemi, konumla birleştiğinde daha farklı bir anlam ifade edebilir. İlgili market alışverişlerinin yat limanlarından yapılması, harcama açısından daha üst segmente hitap eden site, tatil beldesi, özel üniversite kampüsü, ünlü cadde veya marka olmuş AVM’lerden yapılması, bize daha farklı bir hikaye anlatabilir. Ödeme yapan müşterimiz, görünürde nadiren veya az harcama yapıyor gibi değerlendirilerek farklı bir müşteri segmentinde kabul edilirken, aslında çok daha fazla harcama yapabilecek, üst segmentte bir müşteri potansiyelini temsil ediyor olabilir. Konum ile zenginleştirilmiş segmentasyon verisi, tüm müşteriler açısından daha farklı fırsatların ortaya çıkmasını sağlayacaktır.
Bir diğer fayda ise, anlık olarak konuma göre sunulabilecek öneriler ile müşterilere daha fazla değer yaratılabilmesi ve ilgili ödeme kanalını daha çok tercih etmesinin sağlanabilmesi. Örneğin; spor ürünleri konusunda harcamaları çok olan bir müşteri, önemli ve büyük bir spor mağazası yakınında bir kahve zincirinde ödeme yaptığında, anlık olarak mobil mesaj ile ilgili spor mağazasında ekstra puan, ekstra taksit veya farklı promosyon kurgusu doğrultusunda öneri sunulabilir. Konum ile sağlanan bu tip öneriler, az sayıda ama nokta atışı iletişime geçilmesini teşvik eder ve iletişim kanallarının müşterilerce algısını daha pozitif, daha etkin kılar.
Konum verisinin kullanımı, daha farklı pek çok kullanım alanı ile önemli katkı sağlar. Çok sayıda müşteri hareketi, marka ve ilgili çekici alanların bilgisi ile bir araya geldiğinde, önemli paternlerin yakalanması ve fırsata dönüştürülmesi için olanak sunacaktır. Konuma dayalı ileri analizler sayesinde ortaya çıkarılacak yeni eğilimler, müşterilerin daha zengin verilerle değerlendirilmesini ve değer sunulmasını sağlayacaktır.